Maine’den Teksas’a tüm limanlar kapalı: Dünya ticareti tehdit altında 

Geçen hafta, New York/New Jersey, Baltimore, Norfolk, Virginia, Savannah, Georgia, Miami, New Orleans ve Houston limanlarına toplam yaklaşık 14 milyar dolarlık ticaret yapıldı ve yalnızca cuma günü 2,7 milyar dolarlık işlem gerçekleşti.

Uluslararası Liman İşçileri Derneği (ILA), pazartesi günü yaptığı açıklamada, ücret taleplerinin hâlâ karşılanmadığını belirterek, 1 Ekim Salı günü TSİ 00:01’de başlayacak greve liman yönetimini sorumlu tuttu. Bir lojistik CEO’su konu ile ilgili CNBC’ye yaptığı açıklamada, “Zaman, ithalatçıların lehine değil” dedi.

ANLAŞMAZLIK DEVAM EDİYOR

Gece yarısına yaklaşırken, ILA ile limanları temsil eden Birleşik Devletler Denizcilik İttifakı (USMX) arasındaki anlaşmazlık da devam ediyor.

MAINE’DEN TEKSAS’A KADAR OLAN TÜM ATLANTİK VE KÖRFEZ KIYISI LİMANLARI KAPANACAK

Mevcut sözleşmenin 1 Ekim gece yarısında sona erecek olması ve liman işçilerinin greve gitme ihtimali, Maine’den Teksas’a kadar olan tüm Atlantik ve Körfez Kıyısı limanlarını etkileyebilir. New York ve New Jersey limanları da bu grev nedeni ile olumsuz etkilenecek ve bu, küresel ticareti ciddi anlamda olumsuz etkileyebilir.

“ON BİNLERCE LİMAN VE DENİZ İŞÇİSİ GREVE ÇIKACAK”

ILA, konu ile ilgili açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“ILA-USMX sözleşmesinin sona ermesine 36 saat kala, Uluslararası Liman İşçileri Derneği’nin 85.000 üyesi, dünya genelinden on binlerce liman işçisi ve deniz işçisiyle dayanışma içinde, 1 Ekim 2024 Salı günü saat 00:01’de greve çıkacak ve tüm Atlantik ve Körfez Kıyısı limanlarında iş durduracak. Amerika Birleşik Devletleri Denizcilik İttifakı, Okyanus Taşıyıcılarının kazançlarının milyonlarca dolardan mega milyar dolara yükseldiği, ILA liman işçilerinin ücretlerinin ise sabit kaldığı durumu ele almayı reddediyor.”

1977’DEN BERİ İLK GREV

ILA’nın talepleri arasında, ücretlerin önemli ölçüde artırılmasını ve limanlarda vinç, kapı ve konteyner taşıyan kamyonların otomasyonunun tamamen yasaklanması yer alıyor. Bu, ILA’nın 1977’den beri gerçekleştireceği ilk grev olacak.

“PAZARLIK YAPMA KARARLILIĞINDAYIZ”

USMX (Birleşik Devletler Denizcilik İttifakı), 26 Eylül’de Ulusal Çalışma İlişkileri Kurulu’na (NLRB) Haksız Çalışma Uygulamaları (ULP) iddiasında bulundu.

USMX, ILA’nın grev açıklamasına yönelik yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

“ILA’nın çalışmalarına değer verdiğimizi ve üyelerine büyük saygı duyduğumuzu açıkça ifade ettik. Birlikte çalışma konusunda ortak bir geçmişimiz var ve pazarlık yapma kararlılığındayız. ILA’nın masaya oturup yeni bir Ana Sözleşme üzerinde müzakere etmeyi tekrar tekrar reddetmesi nedeniyle, NLRB’ye Haksız Çalışma Uygulamaları suçlamasında bulunduk ve Sendikanın pazarlığa devam etmesini gerektiren acil ihtiyati tedbir talep ettik.”

ILA’DAN YANIT: ZAYIF TANITIM KAMPANYASI

ILA, bu açıklamaya karşı hemen yanıt vererek, USMX’in “ILA’ya karşı yürüttüğü zayıf tanıtım kampanyasının” bir uzantısı olduğunu söyledi.

ILA açıklamasında şunları söyledi:

“USMX’in bu suçlamaları mevcut Ana Sözleşmenin sona ermesinden dört gün önce yapması, müzakerelerde ne kadar kötü ortak olduklarını açıkça gösteriyor. ILA ciddi ve üretken müzakerelere girmeseydi, geçen yıl içinde birçok yerel anlaşma çözüme kavuşmazdı.”

Bu açıklama, taraflar arasında geçen hafta başlarında yapılan karşılıklı yorumların ardından geldi.

“ILA, MÜZAKEREYE İLGİ GÖSTERMİYOR”

USMX, 23 Eylül’de yaptığı açıklamada,

“ILA ile etkileşim ve pazarlığa devam etme yönündeki ek girişimlerimize rağmen, yeni bir Ana Sözleşme üzerinde müzakerelere devam etmek için bir toplantı planlayamadık. Her an pazarlığa hazırız, ancak bir anlaşmaya varmak için her iki tarafın da masaya oturması gerekiyor ve ILA’nın şu anda müzakereye ilgi gösterdiğine dair bir belirti yok.” dedi.

ILA İŞÇİLERİNE DÜŞÜK ÜCRET PAKETİ TEKLİFİ

ILA, USMX’nin liman işçilerine “kabul edilemez bir ücret artışı paketi” teklif etmeye devam etmesi nedeniyle diyaloğun çıkmazda olduğunu ifade etti.

ILA Uluslararası Başkanı ve Baş Müzakerecisi Harold Daggett, 23 Eylül’de yaptığı açıklamada şöyle konuştu:

“USMX, ILA’nın taban kadrosunun yeni bir Ana Sözleşme Anlaşması’nı onaylaması için ücretlerle ilgili alt sınırın ne olması gerektiğini biliyor. Her hafta birkaç kez beni arayarak ILA’nın düşük bir ücret paketini kabul etmesini sağlamaya çalışıyorlar. ILA üyelerim, liman işçilerinin yaptığı iş ve şirketlerin emekleri sayesinde elde ettiği milyar dolarlık kazançlar düşünüldüğünde, bu aşağılayıcı teklifleri asla kabul etmeyecekler. Atlantik ve Körfez Kıyılarındaki tüm limanları kapatacak olan grevin sorumluluğu tamamen USMX’in omuzlarında.”

Eric Landskroner, 26 Eylül’de Vali Phil Murphy’ye News 12 New Jersey’deki son televizyon programında durum hakkında soru sordu.

“Kimsenin grev istediğini sanmıyorum. Bunun büyük ekonomik sonuçları var. Gerçek işçiler için büyük sonuçları var,” dedi Murphy. “Aslında, yarın sabah çok sayıda yerel seçilmiş yetkiliyle, Liman İdaresi ile bir görüşme başlatıyorum, hazırlıkların nasıl göründüğünü ve sonuçların ne olabileceğini konuşmak için. Herkesin ne olabileceği konusunda bilgi sahibi olmasını istiyoruz.”

ILA son olarak, kamuoyunu ve medyayı yeni gelişmeler ile ilgili bilgilendirmeyi planladığını açıkladı.

İLGİLİ HABER

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir